Remolatxa de taula o remolatxa vermella

Article fet per | Cistelles, L'hort | Maig 05, 2014

A la cistella d’aquesta setmana hi trobareu un manac de remolatxes vermelles. La remolatxa es pot menjar en amanida o cuita, però manté millor les propietats crua, així que, si la passeu pel foc, feu-ho millor amb la pell. Cal bullir-les durant almenys una hora, segons la mida, però no més de dues. Ja cuinades, se’ls pot treure la pell amb facilitat i poden servir com un plat de verdura. Si es prefereix, es poden fer rostides, al forn.

Com que la remolatxa és un producte laxant, combat el restrenyiment i les molestes morenes. També és un bon remei per millorar la funció hepàtica i per a les infeccions en la bufeta urinària.

Si et trobes feble, convalescent o amb anèmia, t’aconsellem preparar amb la liquadora un suc de remolatxa vermella crua amb mitja poma, mitja llimona, una pastanaga i una cullerada sopera de llevat sec de cervesa, i prendre’l en dejú.

La remolatxa de taula (també coneguda com remolatxa d’hort, nap de sang o remolatxa vermella) és un vegetal molt popular en els horts dels Estats Units. Les fulles (coll) són una font excel·lent de vitamina A i els arrels (remolatxes) són una bona font de vitamina C. Les fulles es cuinen i es serveixen fresques com verdures, mentre que els arrels o caps es poden conservar en vinagre per a amanides o cuinades senceres, per després tallar-les a rodanxes o en trossos.

PROPIETATS

Les remolatxes són particularment riques en àcid fòlic, que ajuda a prevenir malalties cardíaques, nervioses i l’anèmia. També tenen alt contingut de fibra, soluble i insoluble. La fibra insoluble ajuda al correcte trànsit intestinal, mentre que la fibra soluble manté els nivells de sucre en la sang i el colesterol controlats. La remolatxa és un aliment de moderat contingut calòric, ja que després l’aigua, els hidrats de carboni, en són el component més abundant, el que fa que aquesta sigui una de les hortalisses més riques en sucres.

VITAMINES

Les remolatxes són riques en vitamina B, concretament en la B1 , B2 , B3 i B6 . Per contra, juntament amb l’albergínia o el cogombre, és una de les hortalissa amb menor contingut en provitamina A i en vitamina C.

En relació amb els minerals, és una rica en iode, sodi i potassi. Estan presents en menor quantitat, el magnesi, el fòsfor i el calci. El calci de la remolatxa no s’assimila com el que procedeix dels lactis o altres aliments que són font important d’aquest mineral. En les seves fulles abunda el beta – carotè i minerals com el ferro i el propi calci.

Com que la remolatxa és un producte laxant, combat el restrenyiment i les molestes morenes. També és un bon remei per millorar la funció hepàtica i per a les infeccions en la bufeta urinària.

Si et trobes feble, convalescent o amb anèmia, t’aconsellem preparar amb la liquadora un suc de remolatxa vermella crua amb mitja poma, mitja llimona, una pastanaga i una cullerada sopera de llevat sec de cervesa, i prendre’l en dejú.

La remolatxa de taula (també coneguda com remolatxa d’hort, nap de sang o remolatxa vermella) és un vegetal molt popular en els horts dels Estats Units. Les fulles (coll) són una font excel·lent de vitamina A i els arrels (remolatxes) són una bona font de vitamina C. Les fulles es cuinen i es serveixen fresques com verdures, mentre que els arrels o caps es poden conservar en vinagre per a amanides o cuinades senceres, per després tallar-les a rodanxes o en trossos.

PROPIETATS

Les remolatxes són particularment riques en àcid fòlic i antioxidants que ens ajuden a prevenir l’envelliment, el risc cardiovascular i les malalties. També tenen alt contingut de fibra, soluble i insoluble. La fibra insoluble ajuda al correcte trànsit intestinal, mentre que la fibra soluble manté els nivells de sucre en la sang i el colesterol controlats. La remolatxa és un aliment de moderat contingut calòric, ja que després l’aigua, els hidrats de carboni són el component més abundant, el que fa que aquesta sigui una de les hortalisses més riques en sucres.

Les persones amb predisposició a formar càlculs d’oxalat de calci al ronyó haurien de restringir el consum d’aquesta hortalissa.

 VITAMINES

Les remolatxes són riques en vitamina B, concretament en la B1 , B2 , B3 i B6 . Per contra, juntament amb l’albergínia o el cogombre, és una de les hortalissa amb menor contingut en provitamina A i en vitamina C.

En relació amb els minerals, és una rica en iode, sodi i potassi. Estan presents en menor quantitat, el magnesi, el fòsfor i el calci. El calci de la remolatxa no s’assimila com el que procedeix dels lactis o altres aliments que són font important d’aquest mineral. En les seves fulles abunda el beta – carotè i minerals com el ferro i el propi calci.

 

.

 

Comments are closed.

Ús de cookies

Aquesta web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de les cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies